قرص منگنز

قرص منگنز 75%

Tablet Mn75

۴ گام تا خرید قرص منگنز 75% از شرکت ذوب کالا شمیم

تماس با شرکت

مشاوره با کارشناسان

دریافت پیش فاکتور

ارسال بار به انبار شما

معرفی

از قرص منگنز برای تنظیم و ترکیب منگنز در آلیاژ آلومینیوم استفاده می شود. قرص های منگنز به رنگ خاکستری تیره هستند که از ترکیب پودر منگنز و آلومینیوم خالص ساخته می شوند. قرص ها تمیزترین و دقیق ترین روش افزودن منگنز به آلومینیوم مذاب هستند.

مزایای استفاده از قرص منگنز

• روش آسان اضافه کردن
• کاهش زمان کار و انرژی
• افزودن منگنز بدون اکسید
• فلاکس در تصفیه مذاب کمک می کند
• سرعت ذوب سریع و بازیابی بالا
• آلودگی بسیار کم

آلیاژهای آلومینیوم- منگنز

آلیاژهای آلومینیوم- منگنز (آلیاژهای AlMn) آلیاژهای آلومینیومی هستند که حاوی منگنز (Mn) به عنوان عنصر اصلی آلیاژی هستند. آنها عمدتا از آلومینیوم (Al) تشکیل شده اند. علاوه بر منگنز، که بیشترین سهم را در حدود 1٪ از عناصر آلیاژی تشکیل می دهد، اما ممکن است حاوی مقادیر کمی آهن (Fe)، سیلیکون (Si)، منیزیم (Mg) یا مس (Cu) باشد. AlMn تقریباً فقط به عنوان یک آلیاژ فرفورژه استفاده می شود و توسط پرس های نورد یا اکستروژن به ورق یا پروفیل تبدیل می شود. این آلیاژها در برابر خوردگی مقاوم هستند، مقاومت کمی برای آلیاژهای آلومینیوم دارند و قابل سخت شدن نیستند (با عملیات حرارتی). آنها در سری 3000 استاندارد هستند.

کاربردهای آلومنیوم منگنز

آلیاژهای آلومینیوم- منگنز به دلیل مقاومت در برابر خوردگی در کاربردهایی با نیاز به مقاومت کم و همچنین در محیط های شیمیایی و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین ه عنوان مواد بسته بندی استفاده می شود. برای دستگاه ها و لوله ها در صنایع شیمیایی، برای روکش سقف، پوشش های دیوار، مخازن تحت فشار، کرکره های غلتکی، درب های غلتکی و مبدل های حرارتی استفاده می شود.

تاثیرات عناصر آلیاژی

منگنز با آلومینیوم ترکیب می شود و فازهای بین فلزی را تشکیل می دهد – فازهایی که دارای ساختار کریستالوگرافی متفاوتی نسبت به منگنز یا آلومینیوم هستند. در مقایسه با آلیاژهای معمولی، افزایش پیوند فلزی در فاز بین فلزی AlMn استحکام و مقاومت شیمیایی آن را افزایش می‌دهد. هر درصد منگنز استحکام آن را حدود 42 مگاپاسکال افزایش می دهد. آهن و سیلیکون معمولاً عناصر ناخواسته همراهی هستند که نمی توان آنها را به طور کامل حذف کرد. منیزیم و مس در افزایش استحکام موثرتر هستند و افزایش 70 تا 85 مگاپاسکال به ازای هر درصد منیزیم را در صورت افزودن به آلیاژ فراهم می‌کنند.

دلایل قرص منگنز ۷۵

در پاسخ به این سوال شرایط مذاب آلومینیوم را در نظر می گیریم. برای مثال مذاب آلیاژ آلومینیوم در دمای حدودا ۷۳۰ °C است. روی سطح مذاب کفی وجود دارد که به آن دراس (Dross) می گویند. مثلا برای اضافه کردن منگنز به آلیاژ در این دما به مدت زمانی حدودا ۸ ساعت نیاز است. برای تشکیل آلیاژ آلومینیوم منگنز، ابتدای ذوب مواد اولیه را در کوره قرار می دهند و فرآیند ذوب آغاز می شود. ولی در مراحل میانی ممکن است بالانس منگنز در آلیاژ مطابق محاسبات نباشد و نیاز باشد که به آن منگنز تزریق شود. حال اگر منگنز خالص (منگنز متال) به آلیاژ اضافه شود، نیازمند زمان زیاد برای انحلال آن در مذاب است. به همین جهت از قرص منگنز به خصوص قرص منگنز ۷۵ استفاده می‌شود.

خاصیتی که قرص های آلومینیوم دارند، مدت زمان کم انحلال و خاصیت خوب انحلال پذیری آن ها می باشد. ریکاوری بالا (حدود ۹۵٪) و عدم نیاز به دمای بالا و حداقل کاهش انرژی نیز از دیگر مزایای قرص های آمیژان آلومینیوم است.

قیمت و نحوه خرید قرص منگنز 75% از شرکت ذوب کالا

برای استعلام قیمت قرص منگنز 75% با بهترین کیفیت و قیمت مناسب و ثبت سفارش، می توانید از طریق راه‌های ارتباطی شرکت با ما تماس بگیرید و یا از طریق صفحه ثبت سفارش، اقدام نمایید.
راه‌های ارتباطی جهت استعلام و خرید کالا
منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم

دیگران نیز این کالاها را جستجو کرده‌اند

قرص آهن 75%

Tablet Fe75

آلومینیوم بریلیم

آلومینیوم بریلیم 5%

AlBe5

قرص کروم 75%

Tablet Cr75

قرص تیتانیوم 75%

Tablet Ti75

آلومینیوم مس 50%

AlCu50

آلومینیوم وانادیوم

آلومینیوم وانادیوم 10%

AlV10

فرو آلیاژها

فلزات خالص

آمیژان‌های آلومینیوم

چت آنلاین

کارشناسان واحد فروش شرکت ذوب کالا شمیم، آماده ارائه خدمات به صورت آنلاین به مشتریان محترم می‌باشند.

 

جستجو در سایت ذوب کالا

فرو آلیاژ ها

فروآلیاژها، آلیاژهایی هستند که از آهن و یک یا چند عنصر دیگر تشکیل شده‌اند و شرایط آسان داخل شدن عنصر یا عناصر مورد نظر به فولاد یا چدن مذاب را فراهم می‌کنند. نقش این عناصر می‌تواند شامل اکسیژن‌زدایی و یا ایجاد ساختار مورد نظر و دستیابی به خواص فیزیکی و شیمیایی مطلوب برای کاربردهای معین انواع فولاد و چدن باشد.
این عناصر عبارتند از سیلیسیم، منگنز، کروم، مولیبدن، وانادیوم، تیتانیوم، کبالت، نیکل، تنگستن و…